Az 5 legjobb Metaverse alkalmazás, amelyet meg kell fontolni 2024-ban

Mark Zuckerberg Metaverse korunk egyik legambiciózusabb digitális projektje. Az üzletember elképzelése szerint alternatív valósággá kellene válnia, amelybe mindennapi életünkből minden folyamat átkerülhet. Bár a projekt még a fejlesztés kezdeti szakaszában van, már most több millió felhasználót és több tízezer befektetőt vonz. Ha szeretne csatlakozni hozzájuk, az alábbi jelentkezésekre kell figyelnie.

VR

1. Meta Horizon Worlds

Ne lepődj meg, de az egyik legsikeresebb Metaverse használati esetek virtuális ingatlanok eladása. Minden felhasználó vásárolhat egy sarkot ebben a végtelenül bővülő alternatív valóságban. Az ilyen eszköz tulajdonjogát egy nem helyettesíthető token – NFT – igazolja.

A Meta Horizon Worlds több, mint egy virtuális valóság játék. A digitális ingatlanok felhasználhatók konferenciák, koncertek, művészeti kiállítások és egyéb rendezvények lebonyolítására. A testreszabható fizikai törvények lehetővé teszik összetett tudományos hipotézisek tesztelését, beleértve a repülőgépipar számára szükséges berendezések fejlesztését és az atomenergetikai szakemberek képzését. És természetesen a platform alkalmas társasági életre, ötletek megosztására, érzelmek kifejezésére.

Kereskedelmi szempontból a Meta Horizon Worlds a digitális eszközök cseréjének nagyszabású platformjaként mutatható be. Valójában ez a világ legnagyobb piaca, amely naponta több milliárd dollár értékben képes tranzakciókat lebonyolítani. Szakértők becslése szerint a mai potenciál 5-10%-án működik. Ezért, ha ma belép erre a piacra, az a belátható jövőben jelentős versenyelőnyt biztosít Önnek.

2. Microsoft Mesh

A világ egyik legnagyobb technológiai vállalata hozzájárult a Metaverse fejlesztéséhez azáltal, hogy bevezetett egy alkalmazást a projekteken való együttműködésre. Ebben a világ különböző pontjain tartózkodó felhasználók elmerülhetnek a kiterjesztett valóságban, hogy ugyanazokat az anyagokat láthassák maguk előtt. A platform lehetővé teszi számukra, hogy kölcsönhatásba léphessenek egymással, egyesítve erőfeszítéseiket a kívánt eredmények elérése érdekében.

Olvasni:  Kötelező termelékenységi eszközök az ügynökségek számára

Egy ilyen alkalmazás használatának módjait könnyű kitalálni. Ezek lehetnek:

  • tudományos kutatás;
  • építészet;
  • mérnöki;
  • szoftverfejlesztés;
  • grafikai tervezés;
  • weboldalfejlesztés;
  • közlekedési kommunikáció tervezése és így tovább.

A platform fő előnye a sokoldalúság és a hozzáférhetőség. Nincs szükség drága berendezésekre a csatlakozáshoz. Egy közönséges okostelefon, olcsó laptop vagy asztali számítógép használható. Természetesen a virtuális valóság fejhallgatói működnek a leghatékonyabban, de ezek használata nem lesz előfeltétel.

3. NVIDIA Omniverse

Egy projekt, amely ötvözi az előző kettő legjobb tulajdonságait. Ez egy környezet a 3D virtuális világok fejlesztéséhez. Kényelmes eszközökkel rendelkezik a jövő univerzumának „keretét” alkotó 3D-s modelleken való munkához, textúrákhoz, speciális effektusokhoz, animációkhoz és a fizika törvényeihez.

A projekt célközönsége játéktervezők és operatőri szakemberek. A virtuális valóságban való teljes elmerülés lehetővé teszi számukra, hogy boldoguljanak a kitalált világgal, teljesen felszabadítva kreatív potenciáljukat, és új inspirációt kapjanak.

Az Omniverse platform az Nvidia legújabb technológiai fejlesztéseit használja, többek között:

  • Sugárkövetés a valósághű tükröződés, visszaverődés, villanások és egyéb hatások érdekében;
  • DLSS digitális skálázás, amely javítja a képminőséget és csökkenti a hardver terhelését;
  • AI az útközbeni képgeneráláshoz, amely minden felhasználó számára egyedivé teheti a virtuális világot.

Az alkalmazás ígéretesnek tűnik. A piac értékét, amelyre szánják, évi több tízmilliárd dollárban mérik. Az egyetlen dolog, ami megakadályozza, hogy elfoglalja a csúcsot, az a magas hardverigény.

4. Google Starline

Jelenlét-hatással rendelkező kommunikációs platform a virtuális világban. Analógjaitól eltérően a realizmust hangsúlyozza. Valódi emberek 3D-s modelljeit használja, nem pedig rajzfilmes avatarokat.

Az alkalmazás még fejlesztés alatt áll, és nem áll készen a kereskedelmi használatra. Alkotói azonban rendszeresen tartanak lenyűgöző bemutatókat. A mély tanulás, a gépi látás és a térbeli hang kombinációját alkalmazzák, hogy azt az illúziót keltsék, mintha a beszélgetőpartnerekkel egy szobában lennének.

Olvasni:  WP bejelentkezési zárolás – WordPress biztonság, amely nem okoz csalódást

A platform fő alkalmazása az első szakaszban a virtuális konferenciák lesz. Realizmusuk kompenzálni kívánja a termelékenység csökkenését, amelyet a koronavírus-járvány idején a távmunkára való átállás okoz. Ezt követően az alkalmazás más módjai is lesznek – kommunikáció a rokonokkal, üzleti tárgyalások, időpontok, előadások, szemináriumok stb.

Ma a Google Starline projekt meglehetősen terjedelmes berendezést használ. A mérnökök azonban azt ígérik, hogy később egyetlen kütyü is lecserélhető, amely több kamerát, infravörös érzékelőt és mikrofont tartalmaz.

Metaverzum

5. Roblox

A legjobb platform VR-játékok létrehozásához egyszerűsített programozási módszerekkel. Célközönsége egybeesik a Metaverzum általános demográfiai jellemzőivel. A Z generációt érdekli ez a leginkább – 64%-uk vonzódik a VR-technológiához, további 11%-uk pedig semleges vagy tapasztalatlan.

A Roblox egy sikeres és kereskedelmileg stabil projekt, amelyet még 2006-ban hoztak létre. Jelenlegi közönsége 150 millió felhasználóra becsülhető, a kapitalizáció pedig meghaladja az 50 milliárd dollárt. Ugyanakkor a VR egy viszonylag új fejlesztési iránya az alkalmazásnak, amely lehetővé teszi, hogy ehhez a platformhoz csatlakozva újítóvá váljon.

A Roblox egyik előnye a viszonylag alacsony belépési küszöb. A saját játék fejlesztéséhez nincs szükség sem mély technikai tudásra, sem nagy teljesítményű számítógépre.

Új publikációk:

Ajánlott