Az Airtel egy 5G-alapú felhőalapú játékszolgáltatást mutatott be az India Mobile Congress 2022 rendezvényen. A szolgáltatás lehetővé teszi a játékosok számára, hogy a Steam és az Epic Games támogatásával konzolról vagy PC-ről behozzák meglévő játékkönyvtáraikat, és távolról játszhassanak velük a felhőn és az Airtel 5G hálózatán keresztül. . Az egyetlen követelmény az Airtel 5G kapcsolata és a platformjukra való előfizetés.
A Telecom cég egyelőre semmilyen információt nem közölt, csak utalt a jövő évi megjelenési dátumra.
A legtöbb felhőalapú játékszolgáltatást vagy a játszható játékok hiánya vagy a megnövekedett késleltetés sújtja, ami tönkreteheti a játékélményt. Az Airtel 15-30 ms-os késleltetést követel, ami jól működhet egyjátékos és AAA játékok esetén, de még várni kell, hogy a szolgáltatás hogyan fog teljesíteni többjátékos vagy eSport játékok esetén.
A szolgáltatás másik izgalmas funkciója, amint azt korábban is említettük, az a képesség, hogy saját játékkönyvtárat hozhat létre. Ez azt jelenti, hogy a játékosok megvásárolhatják játékaikat egy adott platformra, legyen az PlayStation, Xbox vagy PC, és legalább egy okostelefonon lejátszhatják őket (az Airtel demója címkézetlen okostelefonon futott), amennyiben az támogatja az 5G-kapcsolatot.
Ez nagyszerű hír lehet azoknak a játékosoknak, akik már rendelkeznek olyan játékokkal, amelyekkel szeretnének játszani, de egyébként korlátozzák őket a saját hardverük. A Cloud Gaming megoldja a hardverproblémát, mivel a játékok a felhőben futnak, és lényegében az eszközre közvetítik, így nincs szükség csúcstechnológiás hardverre.
Egyelőre nem világos, hogy az Airtel hogyan hozza ezt ki, vagy hogy a szolgáltatás egyszeri vásárlás lesz-e, vagy előfizetéses modellje lesz. Ez utóbbi valószínűbbnek tűnik, ha figyelembe vesszük, hogy az alkalmi és a professzionális játékok különböző szintjei lehetnek.
Az Airtel demójának teljesítménye meglehetősen jónak tűnt, és az általuk futtatott Monster Jam játék elég érzékenynek tűnt ahhoz, hogy élvezetes legyen. Bár a cég azt állítja, hogy maximálisan kihasználhatja a játékon belüli grafikát, és vizuálisan is élvezheti magát, ebben nem lennénk túl biztosak.
Mivel a demó telefonon futott, és sokkal nagyobb TV-képernyőre közvetítették, nyilvánvaló pixelszakadás és minőségromlás volt tapasztalható. Ennek ellenére ez még mindig sokkal jobb élmény volt, legalábbis vizuálisan, mint 15 FPS-en játszani olyan grafikával, amely lényegében hasonlít a Minecraftra.
Ez is egy teljesen szoftver alapú szolgáltatás. A vállalat a belátható jövőben nem tervez hardver, például vezérlők kiadását. Azt sem tudjuk pillanatnyilag, hogy ez okostelefon-exkluzív lesz-e, vagy lesz-e olyan számítógépes vagy konzolos kiegészítő alkalmazás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy bejelentkezzenek, és más, nagyobb képernyőkön játszhassanak.
A felhőalapú játékszolgáltatások egy kis sikert arathatnak az ügyfelek körében, és sikerük leginkább a játékok elérhetőségén és teljesítményén múlik. Az indiai játékipar közelmúltbeli fellendülésével, az olcsóbb internetkapcsolattal és az 5G-képes okostelefonok széles körű elérhetőségével kombinálva az Airtel sikerrel járhat, ha sikerül jól csinálni.
A Hírekben: A mexikói kormányt ismét a Pegasus kémprogramok miatt támadják